maanantai 1. syyskuuta 2014

11 haastekysymystä

Sain ennen lukujumia Sabinan knallin Essielinalta haastekysymyksiä. Olenko nolo vai mikä kun vastaan vasta nyt, monta kuukautta myöhässä.. 


1. Mikä biisi pelastaa aina takuuvarmasti päiväsi?
Justin Bieber - Boyfriend, tuo mieleen mukavia ja ei-niin mukavia muistoja baari-illoista ja kahden vuoden takaisesta syksystä, jolloin olin vielä läheisissä väleissä silloisen parhaan ystäväni kanssa.

2. Mikä oli haaveammattisi lapsena?
Kirjailija, mikä on tosi kummallista, koska en lukenut paljon lapsena. Kirjoitin myös todella vähän. Mutta kirjailija joka tapauksessa halusin olla, koska tykkäsin kirjoituskoneista ja näpyttämisestä jo silloin. Silläkin saattoi olla vaikutusta, että en lapsena tykännyt ihmisistä, olin todella syrjäänvetäytyvä luonne, ja halusin jonkin erakkomaisen työn. Enpä ole noista ajoista paljon muuttunut.
Ja totta kai - poliisi ja näyttelijä oli korkeella mun listalla.

3. Jos saisit valita itse, mille historialliselle aikakaudelle syntyisit mieluiten?
Tää on tosi paha. Mua kiehtoo kivilinnat ja nummet, ja Humiseva Harju saa mut aina märisemään sitä epäoikeudenmukaisuutta, kun en ole syntynyt siihen aikaan. Loppujen lopuksi en varmaan viihtyisi kovin hyvin ilman sähköä tai juoksevaa vettä, mutta ne maisemat ja tavat varmaan korvais jotain. Kuitenkin, jossakin vanhassa englantilaisessa tai irlantilaisessa tai skotlantilaisessa kylässä, kauan sitten.

4. Mikä on omituisin tai hämmentävin paikka, jossa olet ikinä käynyt?
Turku.

5. Mistä kirjasta olet viimeksi keskustellut jonkun kanssa?
Harvoin keskustelen kasvokkain kenenkään kanssa kirjoista. Poikakaveri lukee mutta niin erilaista tavaraa (sotakirjallisuutta....), että siitä ei juuri keskustelua saa aikaan.

6. Asia, jonka tekisit heti, jos vain uskaltaisit?
Olisin oma itseni. En vähättelisi itseäni.
Olen liian kiltti ja miellyttämisenhaluinen. Lisäksi vielä vaivaan päätäni kauheasti sillä mitä muut minusta ajattelee, oon suorastaan paranoidi sen suhteen, että puhuukos ne nyt selän takana ja voi kyynel jos nyt kaikki ei pidäkään musta.

7. Milloin viimeksi sinulle on sattunut jokin hauska kohtaaminen täysin tuntemattoman ihmisen kanssa? Millainen tilanne oli kyseessä?
Työskentelen toimittajana, joten elämäni on tällä hetkellä täynnä hauskoja kohtaamisia täysin tuntemattomien ihmisten kanssa. Joskus sitä tapaa ihmisiä jotka ovat samalla aaltopituudella tai jossain siinä lähimaastossa, ja joihin tutustuisi oikein mielellään, eikä haastettelutilanteesta ole yhtään kiire pois. Sitten juodaan toinenkin kuppi kahvia ja kummastellaan maailmanmenoa, ollaan ihan ihmisiä toisillemme - ei vain toimittaja ja haastatelteva.

8. Minkä taidon haluaisit omata/opetella vielä joku päivä?
Jonkin kädentaidon - niissä olen surkea. Johtuneisko siitä että äitini on todella hyvä, ja koska jotenkin on pitänyt kapinoida, niin sitten olen päättänyt, että käsitöitä en kyllä varmasti koskaan tule tekemään, ihan mummojen hommaa! Nyt tuntuu ikävältä kun en osaa arvokkaita perustaitoja, kuten vaikka sitä sukan/maton/pipon -kutomista. Hyvä juttu on se, että kirjastosta saattaisi löytyä joku aloitteittelevan neulojan teos, jota jopa minä ymmärtäisin. Muistan lapsuudestani, että neulominen oli rauhoittavaa, kun sen osasi...

9. Mitä odotat eniten kesässä? (odotin)
Lukemattomia asioita. (heh.) Kesäaamuja, kesäöitä, grillaamista, ukkosia, juoksulenkkejä, lämpöä, nurmen tuoksua sateen jälkeen, ja sitä tunnetta että maailma avautuu, eikä rajoitu kämpän sisälle - voi ilman keuhkokuumeen vaaraa olla myös ulkona.

10. Elokuva, jonka kaikkien tulisi mielestäsi nähdä?
American History X - ja tätä ei tarvinnut miettiä pitkään. Muistan kun näin tämän, ja sen jälkeen olin kolme päivää oudossa sumussa. Jotenkin jysähti tajuntaan kertaiskulla.

11. Minkälainen olisi unelmiesi lomamatka?
Suunnittelematon. Mä suunnittelen asiat aina tosi tarkkaan. Teen hotellivertailun, yksityiskohtaisen listan tavaroista jotka otan mukaan, listan mahdollisista kuluista ja ei niin mahdollisista kuluista, eli mahdollisista yllätyksistä matkan varrella. Toki pitää olla ensiapulaukku ja paikkakunnan teekoon numero tallennettuna kännykkään. Mun koiraki matkustais suojakypärä päässä jos saisin päättää. Jos taas lähden mun rämäpää-kaverin kanssa matkaan, niin silloin pitää huolehtia senkin puolesta!
Mä en koskaan myöhästy, ja mulla on aina Suunnitelma B. Mutta joskus olis kiva ihan vaan lähtee, vaikka reilaamaan! Kyllä se elämä kantaa liftarinkin kotiin.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti